Продавець ТОВ "СЕНТРЕ" розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
109 відгуків
promo_banner

Зараз компанія не може обробити Ваше замовлення, оскільки за графіком роботи не робочий час. Ми працюємо з Понеділка по П'ятницю: з 9-00 до 17-00. Субота та Неділя - ВИХІДНІ !

+380 (67) 461-74-45
вул. Бориспільська, 7, Київ, Україна
СЕНТРЕ | Запчастини пневматичних гальмівних систем вантажних авто, причепів і напівпричепів
Кошик

Маркування колісних дисків або як правильно підібрати литі диски

Маркування колісних дисків або як правильно підібрати литі диски

Всі диски мають стандартну маркіровку параметрів, незалежно від того, який це диск легкосплавний (литий) або сталевий (штампований).

Наприклад: 6,5JxR16 PCD 5 × 114,3 ET48 d67,1

R16-Діаметр диска в дюймах.
6.5J - Ширина диска в дюймах.
PCD 5x114,3 - Кількість болтів (або гайок) в нашому випадку 5. Діаметр, на якому вони розташовані, називається PCD (Pitch Circle Diameter) і в нашому випадку він дорівнює 114,3 мм.
ET48 - Виліт (або винос). Це відстань між привалочной площиною колісного диска (площина якої притискається диск до ступиці) і серединою ширини диска. Виліт (ЕТ) вимірюється в мм і в нашому випадку він дорівнює 48 мм.
d67,1- Діаметр центрального отвору, який вимірюється з боку привалочной площині. Діаметр (DIA) вимірюється в мм. і в нашому випадку дорівнює 67,1 мм.
hump - це невеликі виступи на поверхні диска, зроблені для безкамерної шини. У поворотах вони покращують фіксацію борту покришки на диску, тим самим не допускаючи розгерметизацію колеса.
Багато виробників легкосплавних дисків роблять DIA більшого діаметра, а для центровки на ступиці використовують перехідні кільця.

Отже, а тепер докладніше про маркування колісних дисків:

Ширина обода
Є золоте правило: вона повинна бути на 25-30% менше ширини профілю шини. Припустимо, Ви шукаєте під шину 195/70 R15. Ширина її профілю 195 мм. В дюймах це буде 7,68 (треба 195 розділити на 25,4). Відніміть від цієї величини 25% або 30% і отримане число округлите до найближчого значення із стандартного ряду. Отримайте 5,5 дюйма - обід саме такої ширини потрібен для шини 195/70 R15.
Попередження! Використання як дуже широких, так і дуже вузьких дисків (щодо ширини профілю шини) небажано: порушується проектний профіль шини (боковини або стислі закраїнами обода, або розтягнуті на ньому), через що погіршуються її їздові характеристики - реакція на поворот, опір відведенню , бічна жорсткість. Допустиме відхилення ширини обода від норми складає 0,5 - 1,0 дюйма для дисків з монтажним діаметром до 14 дюймів; і 1,0 - 1,5 дюйма - для дисків з діаметром 15 дюймів і більше. Але краще, звичайно, брати диск точно під шину.

Діаметр диска
Повний ряд монтажних діаметрів легкових і позашляхових дисків: 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 і 22 дюймів. Переважна більшість сучасних автомобілів бігають на 13-, 14-, 15- і 16-дюймових дисках. Останнім часом спостерігається стійка тенденція до збільшення монтажного діаметру; машини для яких штатними є, наприклад, 13-дюймові диски, переводять на 14 дюймові, 15 на 16 і т.д. Це пояснюється прагненням використовувати шини низьких і наднизьких серій, оскільки їх їздові якості кращі, ніж шин високого профілю. А чим нижче серія шини, тим менше в колесі гуми і, відповідно, більше металу - адже зовнішній діаметр колеса залишився незмінним. При використанні сталевих дисків монтажний діаметр особливо не збільшиш - це & призведе до зростання маси колеса, що небажано. А застосування легкосплавних дисків дозволяє збільшувати монтажний діаметр диска, що не обтяжуючи колесо в цілому.
Попередження! На спортивних версіях автомобілів гальмівні механізми більше, ніж на неспортивних, - отже, і диски повинні бути більше його монтажного діаметру, інакше гальмо упреться в обід. Наприклад, 15-або 16-дюймовий хоча на тюнінгових, спортивних і позашляхових автомобілях можуть використовуватися і ширші диски - до 13,5 дюйма.

Діаметр розташування отворів кріплення (позначається PCD - Pitch Circle Diameter) і кількість цих отворів. Наприклад, PCD100 / 4 - 4 отвори на діаметрі 100 мм.
Попередження! Оскільки отвори кріплення роблять з солідним допуском в плюс по діаметру, можна помилитися у виборі PCD, якщо він відрізняється від штатного на пару міліметрів.
Наприклад, на маточину з PCD100 / 4 часто надягають колесо PCD98 / 4 (98 мм від 100 на око не відрізниш). Це недопустимо. У цьому випадку зі всіх гайок (або болтів) тільки одна буде затягнута повністю, інші ж отвори 'відведе' і кріплення залишиться недотягненим або затягнутим з перекосом - посадка колеса на маточину буде неповною. На ходу таке колесо буде "бити", крім того, не повністю затягнуті гайки відкручуватимуться самі собою.

Діаметр центрального отвору диска (позначається DIA).
У штатних коліс автомобіля центральний отвір, як правило, точно підігнаний до маточини осі; на заводах прийнято центрувати колесо саме по ньому - його діаметр є посадочним. Але якщо Ви купуєте диск в магазині, не дивуйтеся тому, що центральний отвір може виявитися більше, ніж треба. Виробники дисків часто роблять отвір свідомо збільшеного діаметру і забезпечують диск набором перехідних кілець, що дозволяє використовувати його на різних моделях автомобілів. Колесо в цьому випадку центрують по PCD.

Виліт колеса

Це відстань між подовжньою площиною симетрії обода і кріпильною площиною колеса. Виліт може бути нульовим, позитивним (маточина диска випнута назовні щодо середини обода) і негативним (маточина втоплена). Для кожної моделі автомобіля виліт розраховується так, щоб забезпечувалися оптимальна стійкість і керованість машини, а також найменше навантаження на підшипники ступиці. Німці позначають виліт ET (допустимо, ET30 (мм), якщо його величина позитивна, або ET30, якщо негативна), французи - DEPORT, виробники з інших країн зазвичай користуються англійським OFFSET.


Попередження! Не ставте на автомобіль колеса з нештатним вильотом. Зменшення вильоту робить колію коліс ширше; хоча це небагато і підвищує стійкість автомобіля і надає йому стильного гоночного вигляду, але разом з тим різко перевантажує підшипники ступиці і підвіску. Збільшити ж виліт, тобто звузити колію, як правило, неможливо - диск упреться в гальмо.

 

І не забудьте:

Якщо Ви міняєте сталевий штампований диск на легкосплавний, можливо, доведеться використовувати болти (або шпильки) більшої довжини, ніж штатні, - легкосплавний диск товщий сталевого. Крім того, старе кріплення не підійде, якщо на новому диску передбачені отвори, допустимі під затягування на сферу, а наявні у Вас болти (штатні) затягуються на конус.

Приємних Вам покупок!

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner