Автомобілі Scania - 130 років славної історії

З цього і почалася історія компанії Scania – одного з найбільших сьогодні виробників високоякісних вантажівок і автобусів.
Новостворена фірма зайнялася виробництвом залізничних вагонів, як вантажних, так і пасажирських, а також вагонів для конок. Фірма швидко зайняла лідируюче положення у своєму сегменті на місцевому ринку і зберігала її протягом десяти років – з 1893 до 1903 року.
Vabis A – самий перший шведський автомобіль (1897). Зліва від водія сидить його конструктор – Густав Еріксон. Сьогодні існує репліка цієї машини (див. фото в заголовку).
Однак у 1896 році компанія вирішила зайнятися новою перспективною продукцією – автомобілями. На роботу був запрошений талановитий інженер-конструктор Густав Еріксон. До літа 1897 року він розробив двигун внутрішнього згоряння – V-подібний, 4-циліндровий, потужністю 6 л. с. і Його встановили на машину власної розробки, якій судилося стати першим шведським легковим автомобілем.
Навесні 1898 року машина вчинила пробіг між двома населеними пунктами, туди і назад, подолавши сумарно відстань 20 км. Потім Еріксон продовжував удосконалювати своє дітище. Для цього автомобіля він розробив кілька моторів – і рядний, і V-подібний, і опозитний.
Самий перший вантажівка Vabis (1902 р.)
А в 1902 році він побудував і перший свій вантажівка, розрахований на перевезення півтора тонн. Під сидінням водія було встановлено 2-циліндровий опозитний двигун, які мав робочий об'єм 2,7 л і розвивав 9 л. с. Він забезпечував максимальну швидкість 12 км/ч.
Ще одним предком нинішньої компанії Scania був відкритий в місті Мальме філія англійської фірми Humber, що виробляла велосипеди. В 1901 році він був перетворений в компанію Maskinfabriks Aktiebolagen Scania, скорочено просто Scania.
Перший прототип легкового автомобіля Scania – "Yellow peril" перед центральним входом підприємства (1901).
За рік до цього керівництво компанії прийняло рішення розробити автомобіль, призначений спеціально для непростих кліматичних умов Швеції. І ось у 1901 – 1902 рр.. були побудовані три прототипу такої машини. На них стояв 4-тактний двигун від фірми French Aster. Він був одноциліндровий і мав водяне охолодження.
Кузов був побудований відомим підприємством G. A. Jonnsson Vagnfabriks AB, яке знаходилося по сусідству – в тому ж місті Мальме. А ось ліхтарі освітлення і оббивку кузова поставила фірма з Копенгагена – Sally Mayier. Незабаром почався серійний випуск таких легкових машин, які отримали назву Scania A.
Самий перший вантажівка Scania (1902 р.)
У 1902 з'явився і вантажний первісток фірми – Scania As, розрахований на 1,5 т, який, щоправда, так і залишився в одному-єдиному екземплярі. Цікаво, що його творці – інженери Антон Свенссон і Рейнгольд Торссим спочатку не могли домовитися про те, де ж повинен знаходитися двигун – спереду машини або позаду. У результаті був досягнутий компроміс – мотор розмістили під сидінням водія. Це був 2-циліндровий агрегат в 12 л. с.
Тягач Scania-Vabis T3 з двигуном типу 1741. Він мав чотири провідних і при цьому чотири керовані колеса.
Надалі обидва прабатька нинішньої компанії Scania зосередилися на виробництві вантажівок, але пішли кожен своїм шляхом. Однак у жовтні 1910 року Scania, опинившись у скрутному фінансовому становищі, пішла на переговори зі своїм головним конкурентом – фірмою Vagnfabriks (Vabis). І в березні наступного року вони таки злилися, утворивши нову компанію Scania-Vabis.
Перший шведський автобус – модель "the Nordmarksbus", побудована Scania-Vabis у 1911-1919 рр ..
А через півстоліття бренд Scania в чистому вигляді з'явився на ринку знову. Приводом стало підписання 19 грудня 1968 року угоди про об'єднання компаній Scania-Vabis з солідним земляком – компанією SAAB, яка виробляла не тільки автомобілі, але і літаки.
Джерело: https://www.autocentre.ua/news/sobytie/avtomobili-scania-130-let-slavnoj-istorii-1379603.html
Інші статті
- Відповідальність за телефонні розмови за кермомВ Україні водіям заборонено користуватися мобільним телефоном під час керування автомобілем, і порушення цього правила може призвести до штрафу.