Моторна олива – важлива складова двигуна
Виробник транспортного засобу диктує якість (специфікацію) і в'їхав в'язкість моторної оліві для використання в конкретному транспортному засобі. Це означає, що відповідні моторні оліві зазнали дорогих розробок; їх надзвичайно ретельно випробовували, щоб переконатися, що вони відповідають необхідним стандартам і можуть надійти у продаж. Використання моторної оліві, схваленої виробником автомобіля (OEM), дає власнику гарантію того, що двигун працюватиме оптимально та буде захищений при будь-яких умовах. Моторні оліві, що не мають схвалення OEM та не пройшли їхні програми випробувань двигунів, збільшують витрату палива без потреби і тим шкідливіші для нашого навколишнього середовища. Окрім того, використання цих моторних олив може з часом призвести до дорогого ремонту двигуна.
Це правда, що підробку моторної оліві важко відрізнити неозброєним оком від тієї, що відповідає вимогам якості OEM, на відміну від підробки автомобільних деталей (де часто помітна різниця між підробкою та якістю від OEM). До того ж, "неправильна" рідина завжди "підходить", тоді як неправильна частина автомобіля – ні. Однак надзвичайно важливо, щоб моторна олива відповідала вимогам OEM, встановленим виробником автомобіля, оскільки ці специфікації (включаючи і якість) забезпечують необхідний захист двигунів та систем очищення відпрацьованих газів. Використання моторних олив, що відповідають цим специфікаціям, гарантують максимальний термін служби та надійність двигуна.
На шкода, дуже часто трапляється так, що вибір моторної оліві у майстернях обумовлюється лише ціною чи зручністю, не беручи до уваги рекомендації виробника ("Я працюю з трьома типами моторних олив для всіх автомобілів, що економити мені багато часу на пошуки та саму роботу"). Такий вибір «універсальних» моторних олив, що не відповідають суворим стандартам OEM, не тільки скорочує термін служби двигуна та обладнання для очищення відпрацьованих газів, а й спричиняє шкідливі викиди, включаючи CO2 . Це призводить до зайвого забруднення нашого довкілля.
Двігуні стають дедалі складнішими
Виробники автомобілів (OEM) повинні виконувати вимоги щодо викидів CO2, встановлені урядом (національним або європейськім). Ці вимоги, звичайно, спрямовані на уповільнення або припинення глобальних кліматичних змін згідно з так званим "кліматичним договором". Для того, щоб задовольнити ці вказівки щодо викидів CO2 , слід зменшити споживання палива. Окрім іншого, це досягається мінімізацією витрат палива на тертя. Одним із способів мінімізації витрат на тертя є побудова двигуна таким чином, щоб можна було використовувати моторну оливу з низькою у язкістю. Ця тенденція до зменшення у язкості триває. Нинішнім стандартом, як правило, є моторна олива SAE 0W-20, альо в майбутньому рекомендуватимуть все більше і більше моторних олив із ще нижчою в'їхав язкістю, таких як SAE 0W-16, 0W-12 або навіть 0W-8. Окрім вимог щодо CO2, виробники автомобілів повинні також дотримуватися й інших дедалі жорсткіших вимог щодо шкідливих викидів у навколишнє середовище. Наприклад, чинній стандарт EURO 6 з часом буде замінено на стандарт EURO 7. Тому виробники автомобілів постійно розробляють нові технології та матеріали для оптимізації згоряння палива:
Наприклад: Сучасний двигун TGDI
У такому двигуні моторна олива повинна працювати за все більш високих робочих температур, що призводить до швидкого старіння (окислення) оліві. Окислення є причиною облогу та відкладень на деталях двигуна. Для боротьби із цим ефектом, окрім різної базової масляної суміші, використовуються дуже якісні антиоксидантні добавки. Ці дуже якісні добавки є результатом тривалих і ретельних досліджень та випробувань.
Іншою проблемою двигунів TGDI може бути LSPI (передчасне запалювання на низькій швидкості). LSPI (Low speed preignition) розшифровується як "передчасне запалювання на низькій швидкості" (при низьких обертах і великому навантаженні паливна суміш запалюється занадто рано), що може спричинити значні пошкодження двигуна (наприклад, пошкодження поршня). Використовуючи певні добавки до оліві, можна запобігти появі LSPI. Тести LSPI включено в останні спеціфікації (OEM).
Наприклад: Обладнання для очищення відпрацьованих газів
Для того, щоб задовольнити дедалі жорсткіші стандарти щодо викидів, обладнання для очищення відпрацьованих газів стає все більш досконалим. Прикладом цього є бензиновий фільтр твердих частинок (Gasoline Particle Filter, GPF). Ця система також вимагає регулювання складу добавок (тобто загального вмісту високоякісних хімічних речовин), що використовуються в оливі. Моторні оліві з добавками із високим вмістом SAPS (сульфатова зола (SA), фосфор (P) та сірка (S)), як ті, що ми використовували декілька років тому, спричинили б забруднення та/або блокування обладнання для очищення відпрацьованих газів. Це не лише зумовлює передчасну заміну, але й може призвести до дорогих пошкоджень інших деталей (наприклад, пошкодження турбонаддуву). Щоб запобігти цьому, на ринок надійшли моторні оліві із середнім та низьким рівнем SAPS. Смороду містять менше традиційних добавок, що допомагає уникнути проблем з обладнанням для очищення відпрацьованих газів. У тієї ж годину класичні моторні оліві з високим вмістом SAPS забезпечували належно очищення, нейтралізацію кислот та захист двигуна. Для збереження цього ефекту в оливах із середнім та низьким рівнем SAPS розроблено абсолютно нові добавки. Незважаючи на ті, що сучасні моторні оліві мають нижчий рівень SAPS, вони все ж пропонують кращий захист двигуна, ніж у минулому, водночас зменшуючи вплив на навколишнє середовище.
Сучасніші технології двигуна та обладнання для очищення відпрацьованих газів є однією з причин того, що склад моторної оліві стає все складнішим.
Інновації високотехнологічних двигунів = Інновації оліві для високотехнологічних двигунів
Виробники автомобілів постійно створюють технологічні інновації. Вони спрямовані на підвищення енергоефективності водіння та комфорту для водія та пасажирів. З цією метою, постійно висуваються нові вимоги до продуктивності сучасних моторних олив. Розробка нової моторної оліві для задоволення цих нововведень вимагає глибоких знань про конструкцію технічного обладнання двигуна, а також про функціонування численних добавок та їх комбінацій при будь-яких умовах використання. Однак те, що добре працює в умовах розроблення, може мати побічні ефекти на практиці. Тому моторні оліві з оновленим складом піддаються серйозним випробуванням двигуна (на практиці) перед тим, як ці продукти будуть доступні на ринку. Це єдиний спосіб дізнатись, що моторна олива відповідає вимогам OEM; припущень "на папері" абсолютно недостатньо для забезпечення такої гарантії. Тільки таким чином можна гарантувати оптимальну роботу та термін служби двигуна. Розробка нових моторних олив вимагає значних вкладень грошей та часу. Тієї факт, що необхідно використовувати моторну оливу правильної якості, ще недостатньо зрозумілий. Автомобілісти або споживачі все ще недостатньо знають про ті, наскільки вдосконаленими та складними стали моторні оліві. І наскільки важливим є правильна «справжня» моторна олива для оптимальної роботи двигуна та мінімального впливу на навколишнє середовище. Тому використання моторних олив, схвалених виробником автомобіля (OEM), стає все більш необхідним. Щоб вимагати обслуговування по гарантії виробника, завжди слід використовувати моторну оливу, схвалену ним.
- Автономні вантажівки: революція в логістиці та вантажоперевезенняхАвтономні вантажівки самі можуть перевозити товари, минаючи участь людини за кермом.
- 1 жовтня в Україні відзначають День Захисників і Захисниць.Зупинись, вшануй пам'ять Героїв