Першому в світі вантажівки виповнилося 125 років

Десять років після дебюту першого в світі автомобіля, створеного Готлібом Даймлером, з'явився в 1896 році і перший в світі вантажівка, розроблений ним же. Його виготовили в Бан-Каннштадті на підприємстві Gottlieb Daimler Fabric.
Машина важила 1,2 т і була розрахована на перевезення півтора тонн вантажу. На дерев'яних колесах тележного типу зі сталевими ободами була піднята міцна рама, теж дерев'яна. На неї кріпився досить довгий бортовий кузов для вантажу. А відкрите всім вітру сидіння водія було винесено аж за передню вісь.
Двигун же розташовувався за задньою віссю, в спеціальному металевому ящику з решіткою у тильній стінці. Це був мотор Phoenix з двома вертикально розташованими циліндрами. Робочий обсяг його становив 1060 см куб. і він розвивав 4 л. с.
Трансмісія була ремінна, при цьому 4-ступінчаста. Крутний момент передавався на проміжну вісь, а вже від неї – на дві значні шестерні з внутрішнім зачепленням, які були встановлені на внутрішніх поверхнях задніх коліс. До речі, підвіска цих коліс була пружинна. Максимальна швидкість становила 12 км/ч.
Передня вісь була нерозрізний. Вона кріпилася на поворотному колі тележного типу за допомогою однієї еліптичної поперечної ресори. Від рульової колонки, встановленої вертикально, відходили дві ланцюга, за допомогою яких і можна було повертати всю передню вісь цілком.
Для зупинки машини служили гальмові башмаки, які притискалися до сталевих обода задніх коліс. Для приведення їх у дію служив значний важіль, розташований праворуч від водія.
Вартість машини Даймлер оцінив у 5200 марок. І в жовтні 1896 року вона була продана лондонської компанії British Motor Syndicate. І ось що цікаво: до 125-річну ювілею макет першого вантажівки разом з оригіналом більш пізньої моделі – 1898 року здійснила подорож в Лондон. Машини доставив їх нащадок – сучасний магістральний тягач Mercedes-Benz Actros.
Другий зразок вантажівки Даймлера, побудований як і перший в 1896 році, мав вантажопідйомність вже 2,5 т. Двигун не розташовувався ззаду, а перекочував під сидіння водія. Він мав робочий об'єм 1527 см куб. і розвивав 5,6 л. с. Максимальна швидкість була незмінною – 12 км/ч. Зазначимо, що в системі рульового управління вже застосовувалися шарніри.
Один подібний автомобіль випуску 1898 року зберігається в музеї Mercedes-Benz в Штутгарті. Це найстаріший в світі бензиновий вантажівка, що дожив до наших днів. Таких машин було випущено кілька штук. Цікава деталь: серед перших покупців вантажівок Daimler в Німеччині були пивовари, які використовували ці машини для перевезення своєї продукції.
В 1898 году появился и грузовик Daimler с двигателем, расположенным уже спереди, под скругленным совкообразным капотом. Один из них, который тоже дожил до наших дней и хранится в Транспортном музее Дрездена, имел грузоподъемность 2,0 т. Двигатель, впрочем, был все такой же – двухцилиндровый, 1527 см куб., 6 л. с.
Не забывал Готлиб Даймлер и про легкие развозные машины, которые производил с 1897 года. Самая маленькая из них – тоже с передним мотором – имела грузоподъемность 500 кг. И все с тем же 6-сильным мотором развивала уже 16 км/ч.
У 1890 році Готліб Даймлер помер, і його фірма була перетворена в акціонерне товариство Daimler Motoren Gesellschaft. Керувати ним став син винахідника – Пауль Даймлер.
Джерело: https://www.autocentre.ua/news/retro/pervomu-v-mire-gruzoviku-ispolnilos-125-let-1362476.html
Інші статті
- Світлодіодні міні лед лінзи - "новий подих" для вашого автоДуже часто водії стикаються з проблемою слабкого головного світла в автомобілях