Період заміни осушувача повітря
Більшість водіїв задаються таким питанням, якщо осушувач виходить з ладу, або починаються проблеми з гальмами. У літній період така поломка не доставляє особливих проблем і усувається досить швидко. А в зимовий період, коли термометр показує мінусові температури, вода просто перетворюється в лід, це призводить до заклинювання гальм.
В дорозі подібні обставини можуть обернутися тяжкими наслідками, не тільки для вантажівки, але і для шофера. Для забезпечення нормальної роботи системи вантажного автомобіля рекомендуємо проводити заміну картриджа на початку осені до встановлення мінусових температур.
Фільтр осушувача є одним із значущих фільтрів вантажного автомобіля має складну конструкцію. Від правильної роботи фільтру осушувача залежить робота гальмівної системи, а, отже, і безпеку водіння.
Навіщо потрібен цей фільтр?
Фільтр використовується для виділення конденсату з гальмівної системи, такою системою обладнані більшість тягачів. Сама по собі така система дуже надійна, економічна і невимоглива в експлуатації. У ній застосовується не м язова сила шофера, а енергія стисненого повітря. Це дозволяє при невеликих зусиллях водія отримати практично будь-яку силу гальмування, що так необхідно у вантажному автомобілі.
Працездатність пневматичної системи залежить від кількох факторів. Важлива умова це структура повітря, що застосовується в системі. Повітря має бути сухим. Конденсат в структурі стисненого повітря ймовірно призведе до наступних труднощів:
- формування конденсату, внаслідок чого можлива неправильне функціонування або поломка деталей системи;
- поява тріщин в гумовіх елементів, а як наслідок втрата герметичності;
- засмічення трубок системи.
Все це сприяє підвищенню або недостатнього тиску в пневматичній системі, що негативно впливає на роботу пневмосистеми. При мінусових температурах конденсат замерзає в трубопроводах пневмосистеми, і лід заважає руху повітря. Все це призводить до поломки ходової і до виходу її з ладу. Ревізія фільтра осушувача і виведення конденсату з системи - це першорядні роботи, які потрібно виконати до мінусових температур.
Якщо заморозки застигнутий на трасі потрібно видалити конденсат на місці, в іншому випадку вантажівка запросто встане, оскільки повітря припинить надходити в енергоакумулятори, і відмовлять гальма. Якщо осушувач експлуатується довго, то його потрібно замінити, конденсат з пневмосистеми видалити. Виробники радять замінювати фільтр один раз на рік, а якщо вантажівка експлуатується в суворих умовах (висока вологість, гірська місцевість, пив і т. д.) заміну слід проводити не рідше двох разів на рік.
Як правило, водії при зміні всіх фільтрів часто забувають про зміну даного фільтра, а згадують лише тоді, коли фільтр приходити в непридатність. Слід розуміти, що систематична зміна фільтра істотно збільшить захист гальмівної системи і зменшіть витрати на ремонт через зниження корозії і мікро деформацій пневмосистеми.
Пристрій фільтра осушувача
Повітря проходити через фільтр в результаті чого відбувається виділення конденсату. Фільтр, як правило, ставиться в живильної частини воздуховода, це забезпечує хорошу якість повітря. У фільтрі застосовується так званий принцип адсорбції, при проходженні повітря волога осідає на активні компоненти фільтра.
Компоненти осушувача:
- картридж;
- фільтруючий елемент з адсорбентом;
- фільтр механічного очищення повітря;
- Зворотній клапан;
- система розподілу стисненого повітря.
Термін служби фільтра залежить від дотримання умов експлуатації. За умови, що в пневматичній системі немає витоків, а регенерація відбувається постійно, то фільтр прослужити відповідно до заявленого терміну.
Якість осушувача залежить від абсорбенту міститься в фільтруючому елементу, який сприяє отриманню добре осушеного повітря.
На ринку запасних частин для вантажних автомобілів існує чимало виробників фільтрів - осушувачів.
Плюси фільтрів провідних марок Wabco та Knorr-Bremse:
- великий рівень поглинання вологи;
- тривалий термін;
- значна надійність і простота експлуатації.
Ризик від застосування фільтра поганої якості
Неякісні вироби після монтажу на автомобіль можуть привести до наступних проблем в гальмівній системі.
• Мала осушуваних здатність. Окремі фільтра незадовільно осушують повітря, внаслідок цього конденсат може надаватися в системі. При попаданні конденсату і впливу мінусових температур відбудеться замерзання гальмівних клапанів і як наслідок вихід їх з ладу. Конденсат в пневмосистеме сприяє утворенню корозії і сприяє поломки гальмівних клапанів. Через зменшеною ємності резервуара знижується число циклів активації аварійного гальма. Як наслідок додаткові витрати на ремонт.
• Абсорбент, в таких фільтрах, при використанні перетворюються в порошок, який з фільтра потрапляє в гальмівну систему і засмічує її. В результаті, знижується ефективність роботи картриджа, при цьому велика ймовірність поломки всієї гальмівної системи.
• У фільтрі можуть використовуватися прокладки поганої якості. В результаті втрата герметичності і зменшення робочих характеристик компресора, а результат - підвищена витрата палива і вірогідною поломки компресора.
• Фільтри низької якості не здатні витримати занадто великий тиск в гальмівній системі і при інтенсивних навантаженнях фільтр може розірватися. В даному випадку ремонт вантажного автомобіля буде дорогий.
Ознаки неякісного фільтра?
При підозрі в неякісних фільтра варто його ретельно оглянути.
На що варто звернути увагу при огляді:
- Гумова прокладка повинна щільно прилягати.
- На пластиковій вставці повинне бути маркування виробника.
- Автономні вантажівки: революція в логістиці та вантажоперевезенняхАвтономні вантажівки самі можуть перевозити товари, минаючи участь людини за кермом.
- 1 жовтня в Україні відзначають День Захисників і Захисниць.Зупинись, вшануй пам'ять Героїв